Friday, May 14, 2021

Arvustus - mänguelemendid lastele suunatud tarkvaras

ITSPEA rühmatööde raames tegid Margot Saare, Maris Salk, Ragnar Rääsk ülevaate mänguelementide eetilisest kasutusest lastele suunatud tarkvaras.

Teema on minu jaoks väga aktuaalne, sest kasvatan kaht eelkooliealist last ja on näha, kuidas erinevad rakendused neid paeluvad. Vanemana on mu eesmärk leida lastele arendavat tarkvara, mis oleks piisavalt köitev, ent ei tekitaks negatiivseid emotsioone. Teema on hetkel ka Eestis aktuaalne, nii näiteks on digisõltuvus üks Hasartmängusõltuvuse Nõustamiskeskuses käsitletavaid teemasid.

Rühmatöö annab hea ülevaate erinevatest probleemkohtadest, mis esinevad lastele suunatud tarkvaras (päästikud, teavitused, varieeruv tasu, investeering). Lisaks analüüsitakse töös väga põhjalikult lastele suunatud tarkvaras kuvatavat reklaami ning selle sageli ebaeetilist kasutamist. Hästi oli kasutatud raamatuviidet ning adekvaatseid ja realistlikke viiteid rakendustele.

Mõneti rohkem oleks soovinud näha analüüsi mänguelementide kohta. Pealkirja ja sissejuhatuse põhjal tundus, et juttu tuleb rohkem mängudes esinevatest sõltuvusttekitavatest elementidest ja nende kasutamismustritest. Tegelikkuses tundus suurem rõhk olevat mängudes leiduvale reklaamile, mis klassikalises võtmes ei tohiks kuuluda mänguelementide hulka. Seega oleks võinud olla teemapüstitus ja/või sissejuhatus natuke laiem. 

Kokkuvõttes annab rühmatöö hea sissejuhatuse mänguelementide eetilise kasutuse teemasse ning vääriks laiendamist.

Arvustus - mänguelemendid lastele suunatud tarkvaras

ITSPEA rühmatööde raames tegid  Margot Saare, Maris Salk, Ragnar Rääsk ülevaate m änguelementide eetilisest kasutusest lastele suunatud tar...